Friday, December 07, 2007

Försäkringsbolaget har stängt för dagen

Jag har haft några bilar och döm om min förvåning då jag hittade en föräkringsräkning i posten på min förrförrförra bil. Den som jag FÖRDE ÖVER FÖRSÄKRINGEN FRÅN TILL min förrförra bil och lämnade in skyltarna i November 2003, den har sen dess sålts som skrot och bränts upp . Efter en genomgång av pappren så konstaterade jag att JAG BETALAT FÖRSÄKRINGEN PÅ EN SKROTAD BIL I 4 ÅR.

En annan sak är att jag haft de på direktdebitering, från min mammas konto, jag har därför försökt ta bort de några gånger men dom har lagt de tillbaka då jag bytt bil. Direktdebiteringen har också gjort att jag nu inte kollat desto närmare på vad för registernummer de står i försäkringsbrevena. Samt med min förra bil envisades dom med att jag bodde i Pörtom och att de stod de i bilregistret att jag bodde i Pörtom. A) Min officiella adress var i Vasa medan Pörtom var en parallell-adress. B ) Jag uppgav min adress till Vasa när jag hämtade registerboken på besiktningskontoret. C) De stod Vasa i registerboken(På besiktningskontoret trodde dom tydligen på mig, kan ha nåt att göra med att de var min officiella adress). D) När jag överförde försäkringen på mitt försäkringsbolags kontor skrev jag ner min enda officiella adress i Vasa.

Dom ringde senare från försäkringsbolaget om undrade om jag hade nån i Pörtom som kunde ta emot räkningarna för dit skulle dom skicka räkningarna eftersom dom kunde bara skicka räkningarna till adressen bilen var registrerad på enligt dom. Vilket den inte var och de var heller inte min officiella adress

Så på måndag ska jag diskutera ett och annat med ett visst försäkringsbolag, de blir troligen byte av sådant.

1 comment:

  1. Oj, det är värre än 119 kr på Claes Olsson...fyra år är värre än en engångs incident.

    ReplyDelete