Friday, December 07, 2007

Amanda eller Marie

Ikväll var de då Idols-final. Jag har lite svårt att bestämma mig vem jag tycker ska vinna.

Amanda är en artist. En personlighet och en artist som står ut. Superblonderat hår på en spröd och gänglig varelse. Hon har en personlig röst som sticker ut och hon lever verkligen in i låtarna då hon sjunger dom. Hon är den som troligen har störst chans att ha en karriär efter att nästa Idols-säsong gått eller så blir de platt fall. Vad som stör är att hennes personliga röst varken kan hålla ton eller sjunga rent. De är en resa från lågmälda toner så man knappt hör vad hon sjunger till ett raspande skrik. Jag tror hon vinner men de är inte för hennes vackra sång(hon sjunger falskt!!!) utan för att hon är Amanda.

Marie är en sångerska. Den fd Big Brother deltagaren som satsade på sången och visade sig vara jävligt bra på det. En kurvig blondin med en klockren röst. Hon kan utan problem sjunga vilken Whitney Houston eller Celine Dion-låt som helst och är bra på det. Jag kan inte riktigt se henne gör internationell karriär för tyvärr finns de kvinnor med klockrena röster 13 på dussinet utanför Sverige. Men hon kommer utan tvekan att kunna livnära sig på musiken för sjunga kan hon.

No comments:

Post a Comment