Sunday, May 14, 2006

Kan själv

Blev lite fundersam när jag fyllde på Ellas antiskallhalsband och märkte att de läkte. Nåja började leta kvittot så att jag skulle kunna åka till djuraffären och få ut det på garantin. Jag hittade inget kvitto men jag hittade bla manualen till spisen i Smedsby där jag bodde förrut.

Nåja bära eller brista, jag får fixa de själv eller köpa nytt. Nåja under etiketten på halsbandet fanns en metallplatta med 4 skruvar. Under såna brukar de finnas en packning och de fanns det. Tydligen hade de kommit in lite skräp dit. Gissar att de samlas en del damm i påfyllningsröret som sen körs in i behållaren när man fyller på den. Nåja rengjorde gasbehållaren, satte lite klövervaselin på packningen och fast med plattorna och skruvarna igen, som ny =).

Fast skulle jag råka hitta kvittot nu och den verkligen går sönder så kan de bli knepigt att få ut nåt på garantin, om den är ens i bruk mera.

No comments:

Post a Comment